Ailece sinemaya gitmek lüks oldu

Kültür Harcamaları İstatistikleri Yayınlandı

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Kültür Ekonomisi ve Kültürel İstihdam İstatistikleri verilerine göre, 2023 yılında kültür harcamaları 276 milyar 338 milyon 253 bin TL olarak gerçekleşti. Bu harcamaların gayrisafi yurt içi hasılaya oranı ise %1 oldu.

En Popüler Kültür Harcamaları

Hanehalklarının 2023 yılında gerçekleştirdiği kültür harcamalarında veri işlem ekipmanları %22 ile ilk sırada yer alırken, televizyon ve ekipmanı %21 ve kitaplar %15 ile sıralandı. Sinema, tiyatro ve konser harcamalarının payı ise yüzde 4.5 olarak kaydedildi.

Aralık ayında eğlence ve kültür grubu enflasyonunun aylık TÜFE’yi aşarak %1.46 olduğunu belirten TÜİK verilerine göre, kültürel etkinliklere yönelik harcamalar azalmaya başladı. Sinema bileti, patlamış mısır ve içecek harcamaları bir ailenin bütçesini 1.800 TL’yi aşıyor. Bu durum, kültürel etkinliklerin yaşam standartları yönünden lüks kategorisine girmeye başladığını gösteriyor.

Seyirci Sayısı Artış Gösterdi

Pandemi nedeniyle 2021’de seyirci sayısında belirgin bir düşüş yaşanırken, 2022’de ertelenen talebin etkisiyle seyirci sayısında %190’a varan bir artış görüldü. 2023’te ise izleyici sayısında %12.9’luk bir düşüş olsa da, önceki yıla göre %3.9’luk bir toparlanma yaşandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir