Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

En sonunda depremzedelerin yüzünü güldüren bir haber kuraklığa rağmen tarlalardan geldi

Hatay’ın bereketli Amik Ovası, bu yıl siyah havuç üretiminde sevindirici bir gelişmeye sahne oldu. Genellikle sanayi sektöründe doğal gıda boyası olarak kullanılan bu özel sebzede, elde edilen verim oranındaki belirgin artış, bölge çiftçileri tarafından memnuniyetle karşılandı.

Japonya Maliye Bakanı’ndan, ABD Hazine tahvilleri değerlendirmesi

Japonya Maliye Bakanı Katsunobu Kato, ülkesinin ABD Hazine tahvillerine yönelik büyük yatırımlarının, ABD Başkanı Donald Trump yönetimiyle yürütülen gümrük tarifesi müzakerelerinde “masadaki kartlardan biri” olabileceğini söyledi.

Otomotiv nisan ayında en fazla ihracat yapan sektör oldu

Otomotiv endüstrisi, geçen ay en fazla ihracat yapan sektör olarak kayıtlara geçti.

Trump’tan Katar’daki Simaisma projesine dudak uçuklatan yatırım

ABD Başkanı Donald Trump’ın şirketi Trump Organization, Katar’ın başkenti Doha’nın yaklaşık 40 kilometre kuzeyinde yer alacak Simaisma adlı projeye 3 milyar dolar değerinde yatırım yapacak.

Microsoft ve Meta’nın geliri beklentileri aştı

ABD’li teknoloji şirketlerinden Microsoft ve Meta’nın geliri ocak-mart döneminde piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşti.

Yumurta fiyatlarında dikkat çeken değişim! Nedeni belli oldu

Vatandaşın temel gıda ürünlerinin başında gelen yumurta fiyatları Ramazan sürecinde 270-280 TL bandında kadar yükselmişti. Yumurta üreticileri ise son süreçte fiyatlarda yüzde 55’e varan düşüşler olduğunu belirtti. Peki fiyatlar söylendiği gibi düşüşte mi? Uzman isimler son durumu milliyet.com.tr’ye değerlendirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir