Unilever dondurma birimini ayırıyor

İngiliz tüketim malları devi Unilever, CEO Hein Schumacher’in 7 bin 500 kişiyi işten çıkarmasının ardından Magnum gibi markaları içeren dondurma işini ayırmayı planlıyor.

Şirketin dondurma markaları arasında Algida, Magnum ve Carte d’Or gibi markalar bulunuyor.

Şirket, ayrılık için bir dizi seçeneğin değerlendirileceğini duyurdu. Açıklamada borsada işlem gören yeni bir şirket oluşturacak bir bölünmenin en olası seçenek olduğu belirtildi.

Unilever açıkllamasında, “Ayırma faaliyeti derhal başlayacak ve 2025 yılı sonuna kadar tamamlanacak” ifadeleri yer aldı.

Cif, Dove, Lipton, Signal ve Domestos gibi pek çok tüketim ürününün de sahibi olan Unilever, dondurma işinin 2023 yılında 8,6 milyar dolarlık satışa sahip olduğunu açıklamıştı.

YENİDEN YAPILANMA PLANI

Bu hamle aynı zamanda şirketin yeniden yapılanma planının bir parçası olarak görülüyor. Yeniden yapılanma sonucunda şirket güzellik ve sağlık, kişisel bakım, ev bakımı ve beslenme olmak üzere dört iş koluna odaklanacak.

Unilever’in en büyük rakibi olan Nestle, daha önce özel sermaye şirketi PAI Partners ile bir ortak girişim kurarak dondurma işini ayırmıştı.

Unilever hisseleri geçtiğimiz yıl yüzde 6,6 değer kaybetmişti. Şirket ayrıca işten çıkarmaların önümüzdeki üç yıl içinde 800 milyon Euro maliyet tasarrufu sağlayacağını duyurdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir